vissa borde tänka om

Hejsan!

Om jag kunde hjälpa fattiga, dom som blir utsatta för våld och allt annat. Så hade jag natuligtvis hjälpt dom. Men nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag vill hälpa ALLA som har det så. Jag vill inte att någon alls ska må så. Jag skulle vela åka och hämta alla barn och vuxna som har det så. Att dom bor där det är krig, och dom blir våltagna och allt sånnt. Jag vill inte att någon ska må så. Och leva så. Tänk vad världen skulle vara bra om alla hade axepterat alla som dom var och hälpt varandra istället. Tänk om det hade varit så. Då kanske världen hade varit bättre en den är idag. Eller? Jo det hade den. Vissa i världen kanske borde börja tänka om hur dom är och vad dom gör. Dom förstör MÅNGAS liv. Många dör, vissa blir misshandlade m.m.

Jag vill att alla ska kunna vara vara tygga i världen och inte bli oroliga. Att gå hem på kvällen när det är mörkt är läskigt. Det håller jag med om. När jag gick hem här om dan och det var mörkt så ringde jag hem och pratade med Lovisa tills jag var hemma. För jag var tryggre då att jag hade Lovisa i luren var en jätte trygghet. OM det hade hänt något hade hon hört det. Och fast hon var sjuk så lät hon mej prata med henne. Tänk att jag har sånna snälla folk omkring mej. Det är inte många som har det så. Sånna folk skulle ALLA behöva.

Jag tycker ni ska gå in och läsa denhär

Jag lägger in en låt  av Ken Ring också. Lyssna på texten. Och titta på videon. Jag ryser jämt när jag hör den.

Kommentarer
Postat av: Mostern

Bra skrivet, och bra låt! :)



Puss!

2009-03-08 @ 13:14:20
URL: http://nissesliv.blogspot.com
Postat av: morn

Jättebra!

2009-03-09 @ 18:10:15
URL: http://kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Många är egositer och då blir de lätt att man tänker på sig själv, men du har helt rätt!

2009-03-09 @ 18:41:41
URL: http://loviisaes.blogspot.com
Postat av: Mamman

Du är så klok mitt hjärta!

Älskar dig!

Puss

2009-03-10 @ 19:32:27
URL: http://malinakrocko.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0