Mest Tvättprat

Hejsan!

Idag så ska jag städa igen som vanligt på torsdagar. Men det blir bara snabbsäda idag. alltså:

Damma
Dammsuga
Tvätta 3 maskiner (så får jag ta hem den röda tvätten och tvätta den)


Det är lite dumt att vi bara kan tvätta en gång i veckan. Så det blir bara 3 maskiner. För 4 hinner man inte. För jag vill ju inte ta på snabbtvätt. För då blir ju inte kläderna riktigt rena. Så då tar det ca 2 timmar att tvätta för varje tvätt. Om man tar på snabbtvätt tar det en timme. Men som sakt jag vill har rena kläder. Så ja jag får ta hem dom röda och tvätta dom hemma i helgen. Så tvättar jag mörkt, ljust och sängkläder idag. Så då blir det klart vid 22 ikväll. Jaja!

Men jag hoppas jag får platts med en tvättmaskin i min lägenhet. Annars får jag bara tvätta där en gång i veckan sen också. Och det är inte kul. För har man en egen så kan man tvätta när man vill. Förutom sent på kvällen då. Men en då när man vill på dagarna. Oj oj  vad mycket tvättprat det blev nu haha!

©


Kommentarer
Postat av: VärldenBästaGudfarOlle

Vi får väl hitta en åt dig,..... när vi hämtar ut din dammsugare så får vi väl kolla på en tvättmaskin,... =)

2010-01-28 @ 18:45:04
Postat av: mormorn

Och i morgon kommer du hiiit. Kycklingfileèr, blir det bra? De hade extrapris på sån där god sås på ica, den där med mango. Två för tjugo och då är det ju fyra påsar i varje, så nu har vi åtta påsar. Hurra!

2010-01-29 @ 08:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0