Jag kommer bli som min mormor :)

Idag har världens bästa mormor bakat bröd tills imorgon. Jag, mamma, Lovisa Ester och kanske Jessica ska åka till mormor och morfar imorgon. För mamma ska besikta bilen där borta. Så vi måste åka dit 7:00 imorgon. Så imorgon ska vi inte äta frukost hemma, vi gör det hos mormor och morfar istället. Gott med nybakt bröd. Mormor bakar så gott jämt. Så det ska bli gott.

Sen när jag får lägenheten tror jag att jag kommer bli som mormor. Baka massa och sådär ibland. Och det blir bra det. För det är så mysigt och gott att äta hemagjort bröd och kakor och sådär. Jag kommer nog alltid ha en massa bröd, bullar, kakor med mera. Ifall någon skulle komma. Och har jag ingen kaka eller något. Så kan jag alltid baka en snabb kaka. Fick ju en bakbok av mormor och morfar i julklapp. Alltså bröd och sånt som går blixtsnabbt att göra. Det är ju skitbra :D


Denna bok är det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0