Falun

Fan vad jag trivs här i Falun. Här jag har velat bott sen jag var 12-13 år. Nu märker jag att redan då viste jag att jag skulle trivas. Jag kommer längta tillbaka till Falun nu när jag åker hem till mamma igen. För att sen åka till skolan på måndag. Men nästa lördag blir det Falun igen. Det ska bli kul och skönt. Det är så skönt att gå och göra vad jag vill och precis när JAG vill. Jag behöver inte tänka på vad andra tycker eller något alls. Diska när jag vill, laga mat när jag är hungrig, städa upp när jag vill jaa en massa. Det känns bara så bra att ha eget. Längtar till i sommar då jag flyttar hit helt. Och bor här helt. Jag tycker redan nu att det är här jag bor. Det här är mitt hem. Men det ju bara det att jag har en skola och sköta och den ligger ju kanske över 10 mil här ifrån. Sen vill jag träffa mormor och morfar som vanligt varanan helg. Så då blir det att stanna hos mamma varanan helg för det också. Men snart slutar jag skolan och flyttar till mitt och skaffar en katt. Som ska heta Gunnar. Men det vet nog nästan alla haha! Sen ska jag flytta hit Gnistra och Spraka också. Min Gnistra och Min Spraka. Jag älskar dom väldigt mycket. Mina små ödlor. Gnistra fick jag ju av Olle när jag fyllde år förr. För att vi då inte kunde ha pälsdjur. För Lovisa var allergisk. Och då ville Lovisa också ha en ödlor. Och då köpte hon Spraka. Som är Gnistrars syster. Men för något år sen så tyckte Lovisa att Gnistra och Spraka var så tråkiga. Så då frågade jag om jag fick köpa Spraka av henne. Och det fick jag. Så jag köpte Spraka för 300:- tror jag det var. Så nu är dom bara mina. Mina små älsklingar. Sen i sommar när jag Skaffar Gunnar så vill jag att han ska kunna gå ut. Men efter som jag bor i en lägenhet och inte på landet. Så kan han inte gå ut som en utekatt. Men då har Olle låvat att han ska hjälpa mej att sätta upp nät på min ballkong. Så då kan Gunnar gå ut endå. För jag tycker det är viktigt att en katt ska kunna gå ut endå fast man bor i lägenhet och inte på landet. Och då kan man fixa på detta vis som jag ska göra. Så har vi hos mamma också till Wilma då har mamma satt nät så hon kan gå ut som hon vill. Och hon säger till när hon vill gå ut.

Ett annat sätt om att flytta till ett ställe som man velat på sen man var 12-13 år (Jag fyller ju 21 iår så det är länge jag velat bott här). Är att man kan börja om med livet igen. Som jag kännde när jag började i Bollnäs. Jag ska säga vad jag tycker och vara mej själv helt och hållet. Och jaa massa saker. Jag ska leva livet och göra saker som jag vill göra och sådär. Ja jag är mej själv annars med. Men svårt att förklara. Men jag känner att jag kan börja om igen. hehe! Jag fårstår om ni inte förstår riktigt vad jag menar. Men nu måste jag borsta håret och fixa lite.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: mormorn

Du skriver så himla bra Linus! Och du kommer få det så bra i Falun! Puss mitt hjärta!

2010-04-08 @ 18:18:39
Postat av: Mostern

Jag förstår precis vad du menar, för jag har känt samma sak! :)



Skönt att du trivs så himla bra! :)



KRAAAM!

2010-04-08 @ 18:57:40
Postat av: Mamman

Jag är så glad att du trivs där nere i din superfina lägenhet! Och jag fattar också vad du menar med att börja om. Man behöver börja om ibland och det alltid bättre, hur det nu funkar Haha!

Älskar dig mitt hjärta.

2010-04-08 @ 19:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0