Bakprat

Hejsan!

Såg ni bonde söker fru? Det gjorde jag. Som vanligt! Haha!

På lördag tänkte jag baka pepparkakor och en stor sockerkaka. Men jag ångrade mej. Det bir istället pepparkakor och knäck. Det ska bli gott. Och jag trodde att knäck var så svårt. Men det värkar vara väldigt enkelt. Så det blir det. Jag dår alltså börja baka så tidigt som möjligt. Så jag inte börjar vid 13:00 eller något. ska försöka börja vid 10:00-11-00 någon gång där. Mamma jobbar ju i helgen och Lovisa är hos pappa. Men hon skulle komma hem och tahand om Ester. Och gå ut med henne och så. Så slipper jag göra det när jag ska baka hela dan. Det var snällt av henne att göra det. Men snart ska jag gå och sova. Ska bara kolla och skriva vad jag ska handla på fredag. Så jag har allt hemma på lördag. Sen imorogn får jag ringa mamma och fråga vad vi har hemma och så.

När jag har min egen lägenhet tror jag att jag kommer baka mycket själv. Både bröd och kakor m.m.

Men nu ska jag kolla andra grejer sen är det dax att sova. God natt och sov så gott!


Kommentarer
Postat av: mormorn

Du är så duktig du min linus. baka pepparkakor verkar ju en bra idè.



Puss!

2009-12-10 @ 08:05:16
URL: http://kanelbullens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0