Vissa saker säger man inte

Hejsan!

Har inte skrivigt mycket nu på några dar. Varför vet jag inte. Det har bara blivigt så. Men men.

Jag vill bara skriva vilka ord och sånna saker jag tycker att man bara inte andvänder. Och varför man inte säger så.

Cp Säger man inte. Varför ska man andvända det till något dumt och dåligt? Det är ju INTE dåligt eller dumt att ha en cp-skada. Alla är ju olika och det första man tittar på är ju hur personen är. Inte om den har en cp-skada. En av mina bästa vänner har en cp-skada. Och inte går jag runt och tänker på det. Det gör väll inte mej något. Hon behöver hjälp med vissa saker. Och jag hjälper henne såklart. Hon har ett jätte bra minne och kan en massa. Och det hjälper hon mej med. Vi hjälper varandra med olika saker.

Störd Detsäger man inte heller. Jag är utväklingsstörd. Och jag tar det väldigt gårt om man säger så. Jag blir både ledsen, iriterad (för jag undrar ju såklart varför man säger så) och arg. Vi på särskolor har ett slag av handikapp allihopa. Men jag ser det inte som något negatift. Förr tycket jag det var jobbigt att inte vara som alla andra. Men nu har jag världens bästa lärare och ass som jobbar på mitt program.

Mongo Säger man inte heller tycker jag. Vad är det för fel på en mongolid? Alla är olika. tänk om alla skulle vara lika. Fy fan vilket liv det skulle vara då.

Så snälla tänk på vad ni säger. Man ska aceptera alla som dom är! Och inte gå efter om dom har handikapp eller något. Och andvänd inte ord som kan göra andra ledsen. Och en sak tycker jag är konstigt också är att dom på särskolor säger sånna här saker med. Det är ju vi som ska göra så folk inte säger sånnahär saker. Jag har sakt åt vissa att inte säga så i alla fall vid min närhet och då har dom slutat med det. Och det är så det ska vara.


Kommentarer
Postat av: Mamman

Älskar dig! Du är bäst!

2009-10-30 @ 11:34:47
Postat av: mormorn

Det här inlägget har jag missat. Du är så bäst och jag älskar dig så mycket!

2009-11-03 @ 18:33:52
URL: http://kanelbullens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0