Jul



Den här låten påminner mej om när jag var liten och skulle fira jul. När jag typ var kanske var 6 eller 8 år. Att man tyckte det var så roligt och mysigt. Och man var alltid så pirrig och kunde nästan inte somna dan före julafton. För man viste att när man vaknade låg en strumpa med godis i fötändan eller ner i soffan. Allt var så mysigt. Och vi har en film här hemma när vi är hemma hos momror och morfar på julafton som vanligt. Och lovisa och jag har kläningarna mormor hade sytt åt oss. Dom finaste kläningarna man kan tänka sig. Mormor sydda mycket kläder när vi var små. Vad jag kommer ihåg i alla fall. Och mormor har alltid sytt dom jätte fina kläder. Från byxor till kläningar och tröjor och overaller man hade när man var typ nyfödd. Jag tror ni inte ens kan tänka er hur fina och söta dom är.

 


Kommentarer
Postat av: diana

nej asså jag kommer inte hem till mig förän imorgon typ

2009-11-28 @ 15:08:22
URL: http://dianasl,blogg,se
Postat av: VärldenBästGudfarOlle

,.... men hade jag sytt klänningarna så hade dom bäst i hela universum eller hur,... =)

2009-11-28 @ 15:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0