Brandvarnaren pep

Hejsan!

Nu är det fint i köket här hemma men det är lite disk kvar. Men det fick inte platts i diskstället. Men men det får tas någon annan dag.

I morgon åker jag, Lovisa och Jessica till Falun det ska bli kul att bara vara där en dag. Mamma ringde nyss och frågade vad vi skulle äta idag. Det är bara jag och mamma som ska äta för Jessica och Lovisa har redan ätit. Så jag ska göra bacon, spagetti och rödlök tills hon kommer hem. Ikväll vet jag inte vad vi ska göra men det blir väll att titta på tv. Det är ju ingen skolan i morgon eller på hela veckan. För det är ju lov. Det är skönt och vara lite ledig ibland.

Just det ja för typ kanske en halvtimme sen så skulle jag göra rostatbröd. Och jag la ner dom i brödrosten som vanligt. När dom ploppade upp så var dom aldeles ljusa. Så jag tryckte ner dom igen och satte mej vid datorn. Och glömde bort dom. Så helt plötsligt piper brandvarnaren. Och jag ploppade upp rostade brödet och tog en kökshandduk och viftade med vid brandvarnaren. Då slutade det efter en stund. Sen efter ett tag igen pep den igen. Jag gick igen och tog kökshandduken och viftade med och det slutade. Sen tog jag och drog ur sladden ur brandvarnaren och satte brödrosten på spisen och satte på fläckten. Ja så kan det hända ibland när man glömmer bröden i brödrosten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, det var som när jag skulle göra våfflor på Skansen. Hej o hå vad brandlarmet gick Det kom till och med en hoper snygga brandkillar springande uppför trappan.=)

2009-02-22 @ 20:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0