Kycklinggryta



Hejsan!

Jag gjorde en kycklinggryta för någon dag sedan. Och jag tänkte lägga ut ett litet recept på den nu. Nu skriver jag så mycket som jag hade i grytan. Men om ni vill göra mer är det ju bara att ta så mycket man vill ha.

I kycklinggrytan:

En bit paprika
2 Småmorötter
En halv gul lök
Lite soja
Kyckling
creme fraice
Sallt
Peppar
Vatten


Gör så här:

1. Skär paprika och löken i små bitar. Och Morötter i långa smala stavar.

2. Skär kycklingen i så storabitar som du vill ha.

3. Stek allt en stund.

4. Häll på creme fraicen och rör om lite. När du rört om häll då på lite vatten och rör.

5. Häll sedan i Soya och sen svartpeppar och lite sallt. Och låt koka lite.

Grytan passar till potatis och ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0